top of page

Handige apps om een koolhydraatarm dieet makkelijker te maken

Allereerst is het belangrijk om te weten hoe je koolhydraten leert tellen. Je moet er namelijk niet te veel binnenkrijgen, maar zeker ook niet te veel. Door koolhydraten te tellen, kun je er op een makkelijke manier voor zorgen dat het de juiste hoeveelheden zijn. De gezondheidsraad adviseert voor een volwassenen om 40 tot 70% van de dagelijkse calorie-inname uit koolhydraten te halen. Maar hoe weet je of je genoeg koolhydraten binnenkrijgt en hoeveel koolhydraten er in een specifiek product of maaltijd zitten. Er zijn gelukkig verschillende apps, die dit wat makkelijker voor je kunnen maken.


Hieronder staan mijn favorieten op een rijtje weergegeven:


1.⁠ ⁠Koolhydraatkenner: deze handige app is ontwikkeld door artsen en diëtisten. Het is een handige app die specifiek ontworpen is om mensen te ondersteunen bij het bijhouden van hun koolhydraat-inname, ideaal voor als je een koolhydraatarm dieet volgt of als je door diabetes op je koolhydraatinname moet letten. In de app kan je van heel veel producten de hoeveelheid koolhydraten per gram zien.


2.⁠ ⁠Mijn eetmeter: dit is een app van het Voedingscentrum. Hij helpt je op een makkelijke en gebruiksvriendelijke manier je dagelijkse voeding te registreren en te analyseren. Op deze manier krijg je een goed beeld van je dagelijkse voedingspatroon en ondersteunt het je bij het maken van gezondere keuzes.


3.⁠ ⁠Fatsecret: dit is een veelzijdige gezondheidsapp die gebruikers helpt bij het beheren van hun dieet en gewicht door het bijhouden van calorieën, voedingswaarden en fysieke activiteiten. Hij ondersteunt ook bij om voldoende beweging in de dag te krijgen.

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Komentarai


bottom of page